АЛГОРИТМ

роботи органів та підрозділів цивільного захисту
 в умовах тимчасової окупації 

Органи та підрозділи цивільного захисту, які опинилися на окупованих територіях, продовжують виконання завдань за призначенням із захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гасіння пожеж, забезпечення пожежної та техногенної безпеки відповідно до норм Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12 серпня 1949 року та додаткових протоколів до неї.

З метою захисту органів та підрозділів цивільного захисту, їх персоналу, будівель і транспортних засобів на окупованих територіях і в районах, де ведуться або можуть вестися бойові дії, використовується міжнародний знак цивільної оборони. Міжнародним розпізнавальним знаком цивільної борони є рівнобічний блакитний трикутник на оранжевому тлі.

Органи та підрозділи цивільного захисту мають інформувати ДСНС та відповідну військову адміністрацію про факт захоплення будівлі збройним чи воєнізованим формуванням держави-агресора.

Весь персонал (кадри) органів та підрозділів цивільного захисту повинен дотримуватися посадових інструкцій, положень про відповідні органи та підрозділи цивільного захисту (їх статутів), а також законодавчих та інших нормативно-правових актів України, що регламентують їх діяльність.

Персоналу (кадрам) органів та підрозділів цивільного захисту забороняється співпрацювати добровільно із самопроголошеними “мерами”, “комендантами”, призначеними окупаційними військами, а також безпосередньо з військами держави-агресора, оскільки це може бути кваліфіковано як злочин, передбачений статтею 111і Кримінального кодексу України.

У разі спроб примушення осіб рядового і начальницького складу до порушення національного законодавства, до прийняття присяги та проходження служби в утворених окупаційною владою органах така особа невідкладно інформує (в тому числі в телефонному режимі) безпосереднього керівника про неможливість подальшого проходження служби та доступними каналами зв’язку передає йому рапорт з викладенням таких обставин.

При цьому відповідно до статті 9 Закону України “Про правовий режим воєнного стану” в умовах воєнного стану особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не несе відповідальності, у тому числі кримінальної, за рішення, дії чи бездіяльність, негативні наслідки яких неможливо було передбачити або які охоплюються виправданим ризиком, за умови, що такі дії (бездіяльність) були необхідні для відсічі збройної агресії проти України або ліквідації (нейтралізації) збройного конфлікту.

Фото без опису