В умовах цифрової трансформації суспільства актуальності набуває використання цифрових технологій в органах Пенсійного фонду України. Активно відбувається розвиток і впровадження цифрових технологій та форм доступу до баз даних. Цифровізація надає широкі можливості для трансформації системи публічного управління, зокрема, у сфері надання адміністративних послуг. Сьогодні громадяни мають можливість отримувати послуги, які надають органи державної влади та місцевого самоврядування дистанційно з допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Кваліфікований електронний підпис (скорочено — КЕП) — удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.

Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та презумпцію його відповідності власноручному підпису. За допомогою послуг КЕП можна підписувати електронні документи, користуватися електронними послугами, реєструватися на державних порталах з метою отримання необхідних послуг тощо.

Сьогодні багато державних та приватних організацій ведуть електронний документообіг, підписуючи документи КЕП. Його   юридична сила визнається автоматично відповідно до Закону України №2155-VIII від 05 жовтня 2017 року «Про електронні довірчі послуги».

Отримати КЕП можна, як здійснивши особистий візит до сертифікованих центрів надання електронних послуг (їх в Україні багато), так і дистанційно за допомогою електронних сервісів в мережі Інтернет, не виходячи з дому.

Одними з найпопулярніших ресурсів для отримання КЕП дистанційно є, для прикладу:

  • сервіс Приват24 від АТ «ПриватБанку»;

  • за допомогою сайту АТ «Ощадбанку» (https://www.oschadbank.ua/). Саме через сайт, а не додаток Ощад24 (на відміну від Приват24) здійснюється отримання КЕП;

  • сервіс отримання електронних довірчих послуг від Державної податкової служби (ДПС) (https://acskidd.gov.ua/).

Звичайно, є мінімально необхідні умови отримання КЕП дистанційно. У перших двох випадках треба бути клієнтом вищеперелічених банківських установ, в третьому мати непрострочений КЕП від ДПС, щоб була можливість згенерувати новий ключ.

На порталі Пенсійний фонд України (https://portal.pfu.gov.ua/) з використанням КЕП громадяни можуть отримати максимальний спектр послуг, зокрема: відомості про трудову діяльність, анкета для внесення змін до Реєстру застрахованих осіб, дані з Електронного реєстру листків непрацездатності та інші всього 17 видів послуг.

Вебпортал надає громадянам можливість зручно і оперативно взаємодіяти з Пенсійним фондом України, дистанційно отримувати послуги, не звертаючись особистого до сервісних центрів Фонду. Проте, слід пам’ятати, що вебпортал надає електронні послуги кожній особі індивідуально та працює з дотриманням вимог до захисту персональних даних.

Головного управління

Пенсійного фонду України

в Тернопільській області